#مهارتهای_زندگی


#غیبت
#مهمانی

? 1) حضور و غیاب کنید
یکی از راه‌های ساده برای جلوگیری از غیبت این است که ببینید فردی که در مورد او صحبت می‌شود، در جلسه حاضر است یا خیر! اگر هست، او را صدا بزنید تا در بحث شرکت کند و از خودش دفاع کند؛ و اگر نیست، هر طور که از دست‌تان ساخته است، موضوع بحث را عوض کنید و نگذارید صحبت در مورد فرد غایب را ادامه بدهند.
خودتان هم قبل از شروع به صحبت در جمع، سوژه را در ذهن‌تان مزه‌مزه کنید و اگر طعم و بوی غیبت از آن شنیدید، از گفتنش بگذرید تا شاید رستگار شوید!

?️2) رحم کنید تا به شما رحم کنند
اگر کار از کار گذشت و غیبتی اتفاق افتاد، ساکت نمانید! نه اینکه وارد فضای غیبت شوید و مواردی را هم شما به آن اضافه کنید؛ بلکه از فرد غایب و آبروی او دفاع کنید و اجازه ندهید بحث ادامه پیدا کند. طبق حدیثی از پیامبر (ص)، این دفاع از شرف و آبروی مؤمن، سپری در برابر آتش جهنم است. پس به دیگران رحم کنید، تا خدا هم به شما رحم کند.

✔️3) سوژه‌های مناسب پیدا کنید
بسیاری از غیبت‌ها نتیجه‌ی کمبود سوژه برای حرف زدن است. از قبل، چند سوژه‌ی جذاب در زمینه‌ی موردعلاقه‌ی جمع خانوادگی (ورزش، فناوری، علم، شغل، سیاست و کلا هر چیزی جز دیگران و زندگی‌شان!) پیدا کنید، تا وقتی احوال‌پرسی‌ها تمام می‌شود و حرف‌های مشترک ته می‌کشد، به سراغ زندگی و مسائل خصوصی دیگران نروید و خدای ناکرده دچار غیبت نشوید.

?4) امر به معروف و نهی از منکر کنید
گاهی لازم است رک و واضح بگویید: «لطفا غیبت نکنید!». نهی از منکر هم البته همیشه کارساز نیست و شاید مجبور شوید در اقدامی قاطع و محکم، به نشانه‌ی اعتراض، جلسه را ترک کنید. توصیه می‌کنیم تا حد امکان با شوخی و روی خوش، بحث را تغییر دهید تا کار به جاهای باریک نکشد.
?#مهارتهای_زندگی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.