#مهارتهای_زندگی


? مهد هیئت
? حضور #کودکان در هیئات مذهبی، نیاز به مدیریت از سوی #والدین و بقیه‌ی مستمعین دارد. توقع زیادی است که انتظار داشته باشیم بچه‌ها دست از کودکی‌شان بردارند و سروصدا و بازی‌شان را تعطیل کنند، و فراموش نکنیم که #تربیت_دینی و سلامت روان کودکان از همین مجالس و #هیئات پا می‌گیرد. همه با هم باید شرایط را طوری مدیریت کنیم که خاطرات خوبی از این ایام در ذهن کودکان باقی بماند؛ به همین منظور می‌توانید این موارد را رعایت کنید ?

✅ وظیفه اصلی والدین، تربیت و مراقبت از #کودک است. شرکت در مراسم و #عزاداری یک عمل مستحب است. خودتان را موظف ندانید که تمام دهه در صف اول هیئات بزرگ و بسیار شلوغ، حضور داشته باشید. به توان روحی، جسمی و حوصله‌ی محدود کودکتان توجه کنید.
⏰ ساعت خواب کودکتان را تنظیم کنید. بی‌خوابی کودکان را بدخلق و بهانه‌گیر می‌کند.
? در جایی از هیئت بنشینید که تهویه‌ی مناسب هوا داشته و دسترسی‌تان به سرویس بهداشتی و بیرون از مراسم، راحت باشد.
?‍?‍ ? میان مراسم دست کودک‌تان را بگیرید و دوری در بیرون از هیئت بزنید. کودکان خاصه آنها که زیر پنج سال هستند، نمی توانند مدت طولانی در یک مکان ساکت و بی سروصدا بمانند. حوصله‌شان سر می رود و کج خلقی میکنند.
? #اسباب_بازی مورد علاقه کودک را به همراه داشته باشید. همچنین مقادیری خوراکی و آب.
? قبل از شرکت در مراسم، متناسب با سن و سال کودکتان برایش توضیح دهید که دارید کجا می روید، داستان چیست و چرا باید در این مراسم شرکت کنیم.
⭕️ از وقایع #کربلا که احتمال می رود کودکتان را ترسیده کند، بپرهیزید. بیشتر بر روی صفات مثبت و مهربانی امام (ع) و خصوصیات ویژه فرزندان ایشان مثل ادب، شجاعت، حمایت از مظلومان، #حجاب، احترام به بزرگتر و … تأکید کنید. از #کتاب، #شعر و داستان کمک بگیرید.
? اما اگر مستمعی هستیم که فعلا فرزند نداریم و توقع سروصدای بچه در هیئت را نیز نداریم، با خودمان کنار بیاییم که بچه‌ها بخش بزرگ و مهم جهان ما هستند. آرام باشید و سعی کنید با بچه‌های حاضر در مراسم و والدین‌شان مهربان باشید و هرگز کودکان را بابت سروصدا و جنب و جوش‌شان سرزنش نکنید.
? #مهارتهای_زندگی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.