انگیزه_نشاط


 [راهکارهای تقویت انگیزه و نشاط‌ - اشارة - صفحه 18]
? ایمان، عامل بازدارنده از پلیدیها وتشویق به نیها ?

?مؤمن به خدا می‌داند هرعملی انجام دهد، حساب و کتاب دارد و فرشتگان الهی آن را ثبت می‌کنند، چند برابر پاداش می‌گیرد و رضایت الهی را جلب می‌کند،
? 1. همین که غضب کرد با خود می‌گوید: در کظم غیظ و فرو بردن خشم، رضای خدا و در خشم و إعمال غیظ، رضای خودم است، پس به خاطر رضای خدا از غیظ و غضب صرف نظر کرده و خشم خود را فرومی خورم.
? 2. همین که محرومی را دید، با خود می‌گوید: او بنده خدا است و مال، نعمت خدا و من امانت دار و خلیفه خدا هستم، پس انفاق می‌کند.
?3. همین که فسادی را در جامعه دید، قهر خدا او را نگران می‌کند، به پا خواسته و با زبان و دل و تمام قوا جلو فساد را می‌گیرد.
? 4. همین که تهدید و تطمیع پیش آمد، با خود می‌گوید: رضای خدا از دنیا بهتر، و قهر خدا از تهدیدات دیگر سخت تر است، پس تسلیم تهدید و تطمیع نمی شود.
???5. همین که صحنه‌های گناه و بی عفّتی را دید، خدا را حاضر و ناظر دیده و حیا می‌کند.
?6. همین که مظلومان را دید، با خود می‌گوید: همه انسان‌ها در برابر خدا یکسانند و باید از حقوق بشر دفاع کنم.
? 7. همین که مال مردم در اختیار او قرار گرفت، خدا را حاضر دانسته و خیانت نمی کند. او می‌داند هر کمال و فضیلتی مستلزم تحمّل محرومیت در دنیا است که با اهرم ایمان، انسان قادر بر تحمّل آن می‌باشد.

#انگیزه_نشاط

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.