#آیت_الله_جوادی_آملی :

⭕️ اگر #حوزه پاسخگوی نیازهای جامعه نباشد …

💠 خروجی حوزه های علمیه باید جامعه را روشن کند، در حالی که هم اکنون خروجی حوزه های ما به عابد و زاهد بودن نزیکترند تا به عالم بودن.

💠 قرآن که اساس دین ماست، بین علما و کسانی که می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند نیز فرق می گذارد و می فرماید «لقوم یعقلون» و «لقوم یعلمون»، یعنی هر کسی نمی تواند در جامعه تاثیرگذار باشد بلکه اینکار تنها از قوم عالم و قوم عادل ساخته است؛ مراد از قوم در «لقوم یعقلون» و «لقوم یعلمون»، یعنی قائم به علم و قائم به عدل بودن.

💠 حوزه ها، عابد و زاهد تربیت می کند در حالی که قائم به عقل، نیاز جامعه را رفع و آن را اداره می کند. آن شهری که حوزه علمیه اش بیشترین کتاب در باب طهارت تولید کرده است، نباید کوچه ها و خیابان های آلوده و کثیف داشته باشد، خروجی حوزه ها باید در جامعه تاثیر بگذارد، آن را به حرکت وا دارد و جامعه را از سکون خارج کند، چرا که قرآن کریم اصلاح جامعه را مدنظر دارد و قائم به عقل و قائم به عدل بودن را از ما می خواهد و جامعه نیز این انتظار را از حوزه ها دارد.

💠 جامعه به برکت انقلاب اسلامی آمادگی پذیرش معارف دین و اهل بیت علیهم السلام را دارد، حوزه های ما باید با تکیه بر نورانیت قرآن و اهل بیت علیهم السلام که هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد، بتواند قائم به علم و عقل باشد، و اساس علوم حوزوی نیز علومی است که باید در متن زندگی مردم حضور داشته باشد، اگر حوزه پاسخگوی نیازهای جامعه نباشد بین حوزه و جامعه و بازار، فاصله ایجاد خواهد شد، لذا لازم است حوزه سؤالات و نیازهای جامعه و بازار را شناسایی و برای آنها راه حل های مختلف ارائه کند.

🌀 (#دیدار جمعی از مسؤولان طرح ملی ملکوت 95/11/25)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.