#وهابیت
💢مى‌گویند در فقه شیعه زن از زمین و عقار #ارث نمى‌برد، پس چگونه حضرت زهرا فدک را از پدر به ارث برد؟
و پیامبران از خود ارث بجا نمیگذارند؟
چگونه است که شیعیان می گویند که باغ #فدک ارثیه بوده است؟
#پاسخ
✅فدک #ارثیه نبود، بلکه نحله و هدیه پیامبر اکرم به دخترش زهرا بود، آن گاه که آیه مبارکه ( وآت ذا القربى حقه والمسکین وابن السبیل ولا تبذر تبذیراً ) . «به خویشاوند نزدیک حقشان را بده و به مستمند زمین گیر و در راه مانده نیز و هرگز اسراف کار مباش.» نازل شد پیامبر گرامى فدک را که جزء انفال بود، به دخترش زهرا بخشید و سال‌ها در اختیار زهرا بود و کارگران او در آنجا کار مى کردند
بعداً به خاطر یک حدیث مجعول، «نحن معاشر الأنبیاء لا نورث» از دست زهرا گرفتند و در زمان عثمان از آن مروان و بعدها هم از آن آل مروان شد.
✅اگر در فقه شیعه آمده که زن از عقار و زمین ارث نمى برد، مراد زوجه و همسر است، و زهرا دختر پیامبر بود، دختران و پسران، همگى یکسان از همه چیز ارث مى برند: (یوصیکم الله فى أولادکم للذکر مثل حظ الأُنثیین )
✅اینکه روایاتی به این مضمون در کتب حدیث ما وجود دارد باید گفت درست است. اما بین این دو دسته از روایات تفاوتی هست. توجه کنید که فرق است بین این‌که انبیاء برای مردم چه ارثی به جا گذاشتند و بین اینکه از اموال خودشان چه ارثی برای وارثانشان به جا گذاشتند.
یک وقت انبیاء را به عنوان شخصیت حقوقی‌شان را در نظر می‌گیریم، در این صورت انبیاء در مقابل امت مطرح می‌شوند. این‌جا می‌توان سؤال کرد که پیغمبر برای امتش چه ارثی می‌گذارد؟ که در جواب می‌فرماید: پیغمبر برای امتش مالی به ارث نمی‌گذارد؛ بلکه علم، معرفت و دین را برای آنها به ارث می‌گذارد. اما وقتی شخص حقیقی پیغمبر به عنوان محمد بن عبدالله (ص) مطرح است، سؤال می‌شود برای زن و بچه‌اش چه ارثی گذاشته است. این دو، دو مسأله جدا هستند.
💢آیا صحت دارد؟
📿⚙ختم مشکل گشای ایام فاطمیه
💌اگر کسی حاجت مهمی داشته باشه که از گرفتن آن نا امید شده باشد در مکان خلوتی بنشیند بدون اینکه با کسی صحبت کند ذکر ابجدی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به تعداد گفته شده تکرار کند
📿👈🏻هر حاجتی داشته باشد بی شک برآورده میشود ان شاء الله
#پاسخ
✅متاسفانه برخی از کانالها که مذهبی هم هستند برای جذب اعضا(ممبر) برای کانالهای خود با توجه به #ایام_فاطمیه از اعتقادات و علاقه ى مردم سواستفاده میکنند و چنین مطالبی که هیچ سندیتی در روایات و منابع روایی معتبر ما ندارند را پخش میکنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.