اثر گریه برحسین 


☑️‌‌‌ آیا گریه بر اباعبدالله گناهان را می‌بخشد؟ با چه مدرک شیعی؟ چه گناهانی را؟

◾️ پاسخ: گریه و عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) دارای شش اثر است که آمرزش گناهان، ثواب فراوان، دستیابی به حسن عاقبت، سرمشق گرفتن از درس‌های اخلاقی عاشورا، ابقای اسلام و احیای تشیّع و استجابت دعا از جمله آن است.

? امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند:
فَعَلی مِثْلِ الْحُسَینِ فَلْیَبْکِ الْباکُونَ فَاِنَّ البُکاءَ عَلَیهِ یَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظامَ؛ گریه کنندگان باید بر کسی همچون حسین علیه السّلام گریه کنند، چرا که گریستن برای او، گناهان بزرگ را فرو می‌ریزد.

▪️بر این اساس در روایت مشهوری امام رضا (علیه السلام) به ابن شبیب فرمودند: ‏یا ابن شبیب اِنْ بَکَیْتَ عَلَى الحُسَینِ علیه السّلام حَتّى تَصیرَ دُمُوعُکَ عَلى خَدَّیْکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتَهُ صَغیرا کانَ اَوْ کَبیراً قَلیلا کانَ اَوْ کثیراً؛‌ ای پسر شبیب اگر بر حسین علیه‎السلام گریه کنی تا اینکه اشک‌هایت بر گونه‎هایت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زیاد را می‎بخشد».

? بنابراین عزای بر امام حسین (علیه السلام) را باید فرصتی برای سبک کردن قلب و روح از ناجوری‎ها دانست تا با کمک آن بتوان سایر ایام سال را با توان بیشتری ادامه دهد.

? پس اینکه در روایات می‌خوانیم گریه برای مظلومیّت امام حسین «سلام‌الله‌علیه» موجب آمرزش گناهان است، به این معناست که اگر کسی عزاداری کند، به شرط آنکه به اندازه عشق به امام حسین «سلام‌الله‌علیه»، رابطه عاطفی و عملی با آن حضرت پیدا کند، بالاترین ثواب‌ها را می‌برد و پروردگار عالم به خاطر این عزاداری، گناهان او را می‌آمرزد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.