اشک مو


اشک «مو» بهترین نوشیدنی فروردین:

در این روزهای بهاری وقتی درخت انگور یا همان مو را دارید هرس می کنید از آن آبی خارج می شود که به اشک مو معروف است مایعی است که بیرنگ و زلال است،حال دلیل این مورد چیست؟ و چه خواصی دارد؟

قبل از آن بهتر است با درخت مو و خواص آن آشنا شوید

به انگور ، مو-تاک-رز -و…نیز میگویند.خشک کرده آن را مویز یا کشمش می گویند.بیشتر از دیگر میو ه ها ویتامین دارد و بیش از همه ی خوراکیها دارای ارزش غذایی است . قند آن به طور مستقیم و آسان وارد خون شده و در عضلات و کبد ذخیره می گردد . در حالی که سایر قند ها اینچنین نیست .انگور ترشی یا همان غوره ،خون و مایعات بدن را کم می کند و از ابتلا به امراض گوناگون ، حتی وحشتناکترین آنها که سرطان می باشد جلوگیری می نماید.

آب انگور تازه ، چنانکه از دانه های سالم و تخمیر نشده گرفته شود از نظر ترکیبات غذایی شباهت زیادی به شیر مادر دارد که می توان آن را غذای کودک شیرخوار نمود و اشخاص بزرگ هم می توانند آز آن به جای شیر استفاده کنند .،اگر چشم قرمز شده و یا مژه‌ها ورم کرده باشند، با ریختن اشک مو در چشم، خیلی زود ورم مژه و قرمز شدن چشم معالجه می‌شود.

اگر اشک مو را بر روی تب‌خال بمالند، آن را مداوا می‌کند

آیا می دانید که اشک مو هم خواص زیادی دارد؟

ابتدا دلیل اشک ریختن درخت مو را بهتر است بدانید.

مو یکی از درختانی است که به واسطه رشد سریع سالیانه بایستی همه ساله مورد هرس قرار گیرد. زیرا منظور اصلی هرس به وجود آوردن تعادل بین ریشه و سایر قسمت های هوایی می باشد تا از نتیجه آن بتوان میوه کافی و با کمیت بالا و همچنین رشدی مناسب که میوه سال آینده را تامین نماید به دست آورد.

ریزش اشک مو به دلیل فعالیت شدید ریشه می‌باشد. نه چیز دیگر ..

این اشک سابقا در امراض جلدی زیاد مصرف داشت .امروزه برای معالجه چشم درد و به صورت کمپرس برای التیام تمام زخمها به کار می رود . کسانی که مبتلا به سنگ کلیه و مثانه هستند ،هر روز صبح ناشتا یک قاشق از این اشک بنوشند..این ماده داروی ضد تشنج است.در اشک مو ، هورمونهای گیاهی و به میزان اندکی قند و مواد کانی دیده می‌شود.

وَ ما خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَیْنَهُما باطِلاً

آنچه در آسمان و زمین و در بین آنهاست بیهوده نیافریدیم

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.