بزرگترین فضیلت...


? روزى مأمون به حضرت رضا (علیه‏ السلام) گفت: بزرگ‌ترین فضیلت امیرالمؤمنین (علیه السلام) که قرآن بر آن دلالت دارد، چیست؟

? حضرت رضا (علیه ‏السلام) به او فرمود: «فضیلتی که در مباهله است. زیرا خداوند عزّوجلّ می‌فرماید: «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أبْنَاءَنَا وَ أبْنَاءَکُمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَکُمْ وَ أنْفُسَنَا وَ أنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ الله عَلَى الْکَاذِبِینَ».

? پیامبر خدا (صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏ آله)، حسن و حسین (علیهما‏ السلام) را فرا خواند. پس این دو، پسران او حساب شدند، و فاطمه (علیها السلام) را نیز فرا خواند. که آن حضرت مصداق زنان مذکورِ او در آیه حساب شد. سپس امیرالمؤمنین (علیه ‏السلام) را فرا خواند. پس به حکم خدا، امیرالمؤمنین (علیه ‏السلام)، نفسِ پیامبر (صلى ‏الله ‏علیه ‏و آله) است. از طرفى مى‏دانیم که هیچ یک از مخلوقات خداوند سبحان، بزرگوارتر و برتر از پیامبر خدا (صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏ آله) نیست. پس لازم است که به حکم خدا هیچ‌کس برتر از نفس پیامبر خدا (صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏ آله) نباشد».

? بحار الأنوار ؛ ج 35 ص 257

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.