حضرت معصومه(سلام الله علیها) 


#حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها

? معصوم زاده ای که خود معصومه است.

? در میان امامزادگان، برخی محل دفنشان معلوم است و عده ای یا در محل دفنشان تردید وجود دارد و یا اساسا اطلاعی از مدفنشان در دسترس نیست.

? شماری از آنها به جلالت قدر و منزلت برتر، شهره اند و برخی نسبتشان با اهل بیت (علیهم السلام) تنها عامل احترام به آنها و تعظیم شأنشان است.

? از برخی امامزادگان، در کلام و لسان ائمه(علیهم السلام) به مدح و منقبت یاد شده است و در مورد برخی دیگر حرفی به میان آورده نشده است.

? زیارت عده ای از امامزادگان مورد توصیه امام معصوم(علیه السلام) قرار گرفته و در روایات مورد اشاره است و در مورد برخی دیگر از امامزادگان، روایت مورد استنادی موجود نیست.

? در این بین از میان امامزاده هایی که زیارتشان مستحب است، تنها عده ای محدود، صاحب زیارتنامه ی مأثور و به دست آمده از امام معصوم(علیه السلام) هستند.

✅ حضرت معصومه (سلام الله علیها) معصوم زاده ای است که آنچه خوبان همه دارند، او یکجا دارا بوده و بانویی است که علاوه بر توصیه ها و تأکیدهای فراوان بر زیارت او، در حق ایشان زیارت نامه ی مأثور وارد شده است، و این در حالی است که بانوان واجب التعظیمی چون حضرت زینب کبری و حضرت خدیجه سلام الله علیهما و حضرت أمّ البنین دارای زیارتنامه ی مأثور نیستند.

? معنای زیارت نامه ی مأثور آن است که مطالب و معارف مندرج در آن زیارتنامه، مستند به معصوم است و می توان بر اساس آن احکام فقهی و اعتقادی را مترتب ساخت.

? این جاست که قرائت زیارت نامه ی این دختر و خواهر و عمه ی ولی خدا، ما را به هم آغوشی و هم کلامی با ولی خدا فرا می خواند و شوق زمزمه در محضرش را دو چندان می سازد.

✅ به حکم این زیارتنامه این بانوی مکرّم داری ویژگی های زیر هستند که لازم است مورد اعتقاد ما قرار گیرد:

✳️ بهشت جایگاه ابدی و منزلگاه آن حضرت و همجواری ایشان مایه ی مباهات و سعادت است.( عَرَّفَ اللّهُ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ فِى الْجَنَّة، وَ حَشَرَنا فى زُمْرَتِکُمْ)

✳️ سرور و شادکامی آن حضرت، مطلوب الهی است که لازم است مطلوب و مقصود مخلوقات نیز قرارگیرد.( أَسْئَلُ اللّه أَنْ یُریَنا فیکُمُ السُّروُرَ وَ الْفَرَجَ)

✳️ معرفت به آن حضرت مطلوب و مورد پسند پروردگار است و لازم است انسان ها کسب و حفظ این معرفت را سرمشق زندگی خویش قرار دهند.( أَنْ لا یَسْلُبَنا مَعْر فَتَکُمْ)

✳️ محبت به آن حضرت و بیزاری از دشمنان آن حضرت، موجب نزدیکی به درگاه ربوبی خواهد بود.( أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّه بِحُبِّکُمْ وَ الْبَرإَة مِنْ أَعْدائِکُمْ)

✳️ حضرت معصومه(سلام الله علیها) دارای مقام والای شفاعت است. ( یا فاطِمَةُ اشْفَعى لى فِى الْجَنَّة)

✳️ حضرت معصومه(سلام الله علیها) نزد پروردگار شأنی بلند مرتبه دارند که دست ما از فهم آن کوتاه است. (فَانَّ لَکَ عِنْدَاللّْه شَأْناً مِنَ الشَّأْن)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.