روشنگری

پس از خروج آمریکا از برجام دکتر حسن روحانی اعلام نمود در صورتی که فرانسه، آلمان و انگلستان منافع ایران را تضمین کنند برجام را با آن ها ادامه خواهد داد. هم اکنون نیز با دولت های اروپایی در حال رایزنی در این خصوص است.

این تلاش ها از جانب دولت روحانی در حالی انجام می شود که ایشان در بخشی از کتاب خاطراتشان در خصوص گفتگوهای هسته ای با دولت های اروپایی و از روزهایی که در سال 1381 دبیر شورای عالی امنیت ملی می نویسند:

«یکی دیگر از مشکلات ما این بود که برخی از مسئولین کشور باور نمی‌کردند که اروپا به‌تنهایی قادر به حل کامل مسئله نیست ما می‌گفتیم توان اروپا هم در آژانس و هم در شورای امنیت محدود است و حتی برای تضمین امنیت خودش نیز محتاج آمریکا است. اروپایی‌ها حتی نتوانستند یک هواپیمای ایرباس را بدون هماهنگی با آمریکا به ما بفروشند. به عبارتی، اروپایی که قادر نیست هواپیمای ساخت خودش را به ما بفروشد، چگونه می‌تواند تضمین امنیتی ارائه دهد؟ سیاست نظام هم بر اصل عدم مذاکره با آمریکا بود».
✍ دکتر خوشایند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.