فضای مجازی

⚠️ فروپاشی هویّت ایرانی در بستر فضای مجازی
حجت الاسلام کهوند، کارشناس فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری: ?
? فضای مجازی در بسیاری از کشورهای #درحال‌پیشرفت مانند ایران، محیطی گسترده، دارای ابعاد و ظرفیت های گوناگون با مدیریت غیربومی است که بستر مناسبی برای آسیب رساندن و ضربه زدن به زیرساختهای اعتقادی، اخلاقی، رفتاری به شمار میرود. وضعیت فعلی فضای مجازی این اقتضا را دارد که آموزه های مورد پسند حاکمیت خود را به مخاطبان گوناگون القا کرده و آنان را بر اساس تعالیم گردانندگان این محیط تربیت کند.

? اگر جامعه‌ای نتواند نحوه مواجهه خود با فضای مجازی را به درستی تنظیم کند، به ناچار باید منتظر #فروپاشی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، علمی، اعتقادی و اخلاقی مردم باشد و این میّسر نیست مگر با هوشیاری، درایت، برنامه ریزی، بومی سازی چه در ساحت زیرساخت سخت و نرم و چه در ساحت نظریه پردازی و… که یک همت ملی و عزم همگانی را می طلبد.

? آسیبهای فضای‌مجازی در خانواده
کاهش احترام به والدین، غفلت از نیازهای عاطفی فرزندان، کمرنگ شدن تربیت دینی، کاهش غیرت، انحراف در روابط جنسی و ناپایداری خانواده به همراه گرایش به اشرافی‌گری، رفاه‌طلبی، کمرنگ شدن صله ارحام و مدگرایی از مهمترین آسیبهای فضای مجازی در خانواده است.

? سلطه‌طلبان برای دستیابی به اهداف خود از ابزارهای گوناگونی استفاده میکنند و یکی از کارآمدترین ابزارها برای تحقق #نظم‌نوین‌جهانی منطبق بر خواست و اراده سلطه طلبان، فضای مجازی می باشد.

? به دلیل جهل نسبت به مبانی و موضوع شناسی، غالب نخبگان و مسئولان، صرفاً به فرهنگ مصرف توجه میکنند، در حالی که اگر فناوری در سیستم تولید و توزیع خود به طور نامناسبی در اختیار کاربران قرار گیرد، غالباً آسیب زا خواهد بود.

? دیدگاه اکثر دوستداران اسلام و انقلاب اسلامی به فضای مجازی، با دشمنان مسلم کشور مانند رژیم صهیونیستی و سردمداران آمریکا، یکسان بوده و ظاهراً هر دو گروه به این پدیده به صورت یکسان می نگرند، مثال زد:
➖ هر دو گروه معتقدند فناوری اطلاعات همانند #چاقو است و نوع استفاده از این فناوری به خودمان بستگی دارد.
➖ یا اینکه هر دو گروه معتقدند برخورد سلبی با فناوری اطلاعات و ارتباطات، مواجهه ای غلط و نادرست است و مشخصاً گفتمان حاکم بر نحوه مواجهه با فناوری اطلاعات در کشورمان ضمن آنکه مبتنی بر علوم انسانی غربی است که به صورت کامل با گفتمان اسلام، انقلاب اسلامی و منظومه فکری امام (ره) و مقام معظم رهبری در تضاد می باشد.

? عدم موضوع شناسی و جهل و بی توجهی نسبت به مبانی دینی و عقلی مواجهه با فناوری اطلاعات و ارتباطات، موجب تسلط #گفتمان‌صهیونیستی در نحوه مواجه با فضای مجازی بوده است.

? راه‌اندازی #شبکه‌ملی‌اطلاعات که فضای مجازیِ #پرسرعت، #امن، #ارزان و #سالم ضروری است.
شبکه ملی اطلاعات از یک لایه زیرساخت، شبکه اتصال، خدمات و محتوا تشکیل شده است و استقلال در زیرساخت، پاسخگویی نسبت به نیازهای مشروع کاربران، استقلال محتوایی و امکان حاکمیت کشور بر فضای مجازی از مهمترین ویژگیهای شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

? بعد از راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات، شاهد جهش در تولید علم، محتوای فاخر، ایجاد اشتغال و افزایش امنیت ملی خواهیم بود. این شبکه تا حد مطلوبی از دست‌اندازی بیگانگان به منابع اطلاعاتی کشور جلوگیری خواهد نمود

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.