لبیک یا زینب


? نمونه‌ای از تربیت زینب کبری سلام الله علیها
? حضرت علی علیه‌السلام وقتی مأمور تربیت دو بزرگوار #حسن و #حسین و دختر بزرگوار #زینب کبری شد، چه کرد با این‌ها خدا می‌داند!
? چه زبانی حضرت زینب پیدا کرد که وقتی سخن گفت راوی یا راویان گفتند: ما خیال کردیم علی بن ابی طالب زنده شده، صحبت می‌کند!. در حال #اسارت، در حالی که سرهای عزیزانش روی نیزه‌هاست! در حالی که دخترها در برابرش از شتر می‌افتند پایین. چنان مسلَّط بر سخن بود و صحبت می‌کرد که خیال کردند علی بن ابی طالب روی منبر است دارد صحبت می‌کند.
? روز #عاشورا هم دیگر #صبر او داشت تمام می‌شد. وقتی که دید برادر دارد از رفتنش سخن می‌گوید؛ نوشته‌اند: سیلی به صورت خودش می‌زد. فریاد می‌زد. سیلی زد بر خودش. افتاد و بی هوش شد. سیدالشهداء آمد او را به هوش آورد. نصیحت کرد: خواهرم، جدّ من، مادر من، پدر من، برادر من، این‌ها رفتند صبر کردی. حالا هم صبر کن.

? چه تأثیری گذاشت روی دل این خواهر که این مقام صبر و این کانون بردباری در او این جور تر و تازه شد که تا آخر این سفر تا #مدینه دیگر از او این‌طور بی‌تابی دیده نشد.

? خدایا به آبروی آن سوختگی قلبِ دختر زهرا، یادگار علی مرتضی، #اصلاح قلوب ما را بفرما. اصلاح ارواح ما، ابدان ما، #کشور ما، #مردم ما، بفرما. سایه‌ی #رهبر ما، #علمای ما را بر سر ما مستدام بدار. شرّ اشرار و #کفار به خودشان برگردان.

88.10.13
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.