ویژگی قمر منیره  


? 6 ویژگی بارز قمربنی هاشم (علیه السلام) درزیارت ناحیه مقدسه
بهترین منبع برای شناخت شخصیت قمربنی هاشم عباس بن علی حضرت اباالفضل(علیه السلام)، سخنان امامان معصوم(علیهم السلام) درباره ایشان است.

? زیارت نامه هایی که به زیارت نامه های “مأثوره” شهرت دارد، مرجع اساسی برای آگاهی یافتن از امتیازات و ویژگی های حضرت اباالفضل(علیه السلام) است.

? برای حضرت عباس بن علی(علیه السلام) چند زیارت نامه از اهل بیت(علیهم السلام) وجود دارد. هنگامی که امام صادق(علیه السلام) به زیارت مرقد عموی خویش حضرت اباالفضل رفتند، به ابوحمزه ثمالی زیارت نامه ای آموزش دادند.

? امام زمان حضرت مهدی(علیه السلام) نیز خطاب به ابومنصور بن عبدالمنعم بن نعمان بغدادی، زیارت نامه ای را برای شهیدان کربلا نوشتند که به زیارت ناحیه مقدسه ویژه زیارت شهیدان کربلا مشهور است.

? در فرازی از این زیارت نامه درباره حضرت عباس(علیه السلام) چنین آمده است:

“ السَلامُ َعلی اَبی الَفضلِ العَباسِ بن َاَمیرالمُومنینَ المَواِسی أخاه بِنَفسِهِ، الا’خذ لِغَدِهِ مِن أمسهِ الفادی لَهُ، الواقی. السّاعی اِلیهِ بمائِه، المَقطُوعة یداه، لَعَنَ الله قاتلیه یزیدبن وقاد و حکیم بن الطفیل الطائی”

سلام بر عباس فرزند امیرمومنان که جان خویش را در راه برادرش داد از دیروزش برای فردایش توشه برگرفت، در راه برادر جانبازی کرد و خود را فدایش کرد، از او حفاظت و خود را سپر بلایش کرد، برای او آب آورد، دست هایش قطع شد. خداوند قاتلانش یزیدبن وقاد و حکیم بن طفیل طائی را لعنت کند.

? در این زیارت نامه بسیار مهم و با ارزش و روشنگری که از ناحیه مقدسه صادر شده است، برخی امتیازات حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) یادآوری شده است. متن این زیارت سندی مکتوب از حضرت ولی عصر قائم آل محمد(علیه السلام) درباره ابعاد شخصیت عموی خویش حضرت عباس(علیه السلام) است.
? منابع
مصباح الزائر، شیخ مفید، ص148
اقبال الاعمال، سید بن طاوس، ص47
بحارالانوار، ج45، ص64، ج101، ص269
? قمر _ بنی هاشم
نثار باب الحوائج حضرت ابوالفضل ع جهت دفع این بلا و بیماری صلوات
?

?
? ?
? ? ?
? ? ? ?

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.