#پاسخ_شبهات روایت میگوید در #ماه_رمضان 

#پاسخ_شبهات

روایت میگوید در #ماه_رمضان دست و پای شیطان در غُل و زنجیر است، اگر دست و پای شیطان در ماه #رمضان بسته است چرا باز #گناه می‌کنیم؟

#پاسخ

این عبارت به معنی آن نیست که واقعا دست و پای #شیطان در غل و زنجیر است و او نمی تواند حرکتی کند، بلکه خداوند #دستورات ویژه ای برای بندگان خود در این ماه صادر کرده که اگر به #درستی انجام شوند، نوعی خودکنترلی در او به وجود می آورد که این امر مقضی #گناه کردن را بی اثر کرده یا کُند می کند در نتیجه تمایل انسان به #گناه کمتر می شود.

از سوی دیگر #اضافه بر کارهایی که انسان در این ماه نباید انجام دهد - مثل #خوردن و آشامیدن – دستورات دیگری نیز مانند قرائت قرآن، اذکار و ادعیه وارد شده و اضافه بر آن، دستورات خاص دیگر مانند #غیبت نکردن و #دروغ نگفتن که اینها از نظر ایمانی و محتوایی روزه را باطل می کنند، تاکید شده که همه اینها در کنار هم، موجبات تقرب به خدا و دوری از #شیطان را فراهم می کند.

اگر کسی به #روزه توجه نکرد و فقط آن را در #نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کرد، این دست و پا بستن شیطان نیست چرا که این #مواظبت و سر سپردن به #دستورات الهی نیست و حتی فرد ممکن است در این اثناء به حقوق دیگران نیز تعدی و تجاوز کند اما خود را هم به دلیل #نخوردن و نیاشامیدن، روزه دار به حساب آورد! 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.