چرا گاهی ...


* *:
✨﷽✨

✅ چرا گاهی بی دلیل دلمان میگیرد

✍️جابر جُعفی می گوید: در محضر امام باقر (علیه السلام) بودم، ناگهان دلم گرفته شد، از امام باقر (علیه السلام) پرسیدم: یابن رسول الله! گاهی بدون مقدمه و بی دلیل اندوهگین می شوم، به گونه ای که اثرش در چهره ام آشکار می گردد، بی آنکه مصیبتی به من برسد یا چیز ناراحت کننده ای به سراغم آید، ؟رازش چیست؟

امام باقر (علیه السلام) فرمود: آری ای جابر! خداوند انسانهای با ایمان را از سرشت بهشتی بیافرید و نسیم روح خویش را در بین آنها جاری نمود. به همین خاطر مؤمن برادر مؤمن است، روی این اساس، اگر در شهری به یکی از ارواح مؤمنان آسیبی برسد، روح دیگر نیز اندوهگین می شود، زیرا بین روح های مؤمنان، ارتباطی وجود دارد.. امام باقر علیه السلام با این بیان، آموخت که اگر انسان از ناراحتی مؤمنان دیگر، ناراحت نشود، در ایمان او نقص و نارسائی وجود دارد، پس مؤمنان باید به گونه ای باشند که از ناراحتی هم با خبر شده و در رفع آن بکوشند.

? پیوست: یکی از دلایل دلگیر بودن غروب جمعه هم همین است،چون نامه اعمال مومنین به اقا امام زمان عج عرضه میشود و حضرت از اعمال ناشایست و گناهان مومنین اندوهگین و غصه دار میشوند. ناراحتی و اندوه حضرت بر دل مومنین هم اثر می‌گذارد و بدون آنکه بدانند چرا،غروب جمعه دلشان میگیرد..

? آقا تقصیر گریه های غریبانه ی شماست
دنیا غروب جمعه چه دلگیر میشود…

? اصول کافی، باب اخوة المؤمنین ج2 ص 166
? الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم ?

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.