مدیری که اهل ذکر و یاد خدا نباشد 


? مدیری که اهل ذکر و یاد خدا نباشد کارها را خراب می‌کند
? پیروزی‌ها در جنگ تحمیلی با ذکر و تضرع فرماندهان بود
? آیا مدیران بدون یاد خدا می‌توانند جنگ اقتصادی را پیش ببرند؟
? کنترل ذهن در مسیر تقرب - فصل دوم (ج5)
? خداوند می‌فرماید: اگر کسی در ذهنش به یاد من نباشد، زندگی‌اش را به‌هم می‌ریزم! «مَن أعرَضَ عَن ذِکری فَإنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنکا»
? ذکر یعنی توجه ذهنی؛ معنای ذکر، وِرد گفتن بدون توجه نیست! مثلاً کسی تسبیح به‌دست بگیرد و «سبحان‌الله…» بگوید اگر حواسش نباشد چه دارد می‌گوید، این «وِرد» است و ذکر نیست. البته ورد هم در جای خود، آثاری دارد، اما ذکر با ذهن انسان کار دارد و معنایش به «تفکر» خیلی نزدیک است.

? آن چیزی که باعث می‌شود به یاد خدا نباشیم و ذهن‌مان را در خدمت یاد خدا قرار ندهیم، زندگی و مشغولیت‌های آن است، و اتفاقاً خدا می‌فرماید: اگر ذهنت متوجه من نباشد، همین زندگی‌ات را به‌هم می‌ریزم.

? اگر به‌یاد خدا باشیم همه‌چیز در زندگی سر جای خودش قرار می‌گیرد. اگر وزرا و مدیران مملکت، اهل ذکر و توجه به خدا باشند، مدیریت‌شان راه می‌افتد و کار مملکت را راه می‌اندازند. ولی اگر اهل ذکر و یاد خدا نباشند، کارهای مملکت را خراب و مردم را بدبخت می‌کنند.

? اگر در تبلیغات انتخاباتی، از یک کاندیدا رفتاری دیدید که نشان‌دهندۀ بی‌تقوایی است، مطمئن باشید او نمی‌تواند کار مملکت را راه بیندازد، اگر بخواهد ابرو را درست کند چشم را در می‌آورد!

? پیروزی ما در جنگ تحمیلی-که تقریباً همۀ دنیا علیه ما بودند- نتیجۀ ذکر و یاد خدا و تضرّع فرماندهان درِ خانۀ خدا بود. جنگ ما با ذکر پیش رفت و پیروز شدیم. آیا امروز مدیران اقتصادی می‌توانند این جنگ اقتصادی را بدون ذکر و یاد خدا پیش ببرند؟!
? علیرضا پناهیان
? حسینیه حق‌شناس - 98.3.10

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.